El percentatge mitjà d’ús del català a Internet ha arribat al 59,24% de les pàgines a 30 de maig, un 0,07% superior al mes anterior, segons la plataforma Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d’Àmbits Cívics (WICCAC). Aquest informe analitza els webs de Catalunya, Balears i el País Valencià. Aquesta nova onada mensual destaca la incorporació del català al web de Movistar, tot i que el de Telefónica l’ha suprimit. Tot i així, recorda que és la primera de les grans companyies de telefonia mòbil que incorpora el català al seu web.
A més, la plataforma també destaca la segona edició de la campanya Navega en català de la Fundació puntCAT; el fet que l’eina de traducció Google Translate, que llegeix textos amb veu artificial, ja parla català, i remarca que la Llei de Codi de Consum obligarà les empreses a disposar de web en català.
Per sectors, les universitats, el teatre i la dansa així com les pàgines de fires i salons, vins i caves, a més de l’església i els cercadors són els que obtenen una millor puntuació. A l’altre costat, els laboratoris, els webs d’automòbils, les pàgines de cosmètica i les de electrodomèstics i fotografia. En aquestes, el baròmetre revela que l’ús del català és molt baix. Al sector de la comunicació, en concret dels diaris, les revistes, les agències i els diaris digistals, l’ús és alt.
Deixa un comentari